Adverteren op Google

Als commercieel bedrijf wil je graag mensen bereiken, en dan specifiek de mensen die jouw doelgroep zijn of je doelgroep zouden kunnen worden. Er zijn heel veel manieren om je gewenste publiek te bereiken, zowel traditionele als wat modernere manieren. Zo kun je advertenties laten plaatsen in een krant of op een reclamefolder en die bij mensen in de bus doen. Dat kan ook in tijdschriften natuurlijk, of op de radio. Televisie is ook nog steeds een groot reclame platform, maar er is een nieuwe advertentiemarkt. Via internet vergroot je het bereik van je bedrijf gigantisch. Ook dat kan weer op heel veel verschillende manieren. Zo kun je via social media, zoals Facebook of Instagram, op zoek gaan naar gebruikers die je product of dienst wel zouden willen gebruiken. Wat je ook kunt doen is adverteren op Google.

 

Bereik meer mensen

Adverteren op Google is misschien nog wel effectiever dan adverteren op social media, zeker als je je doelgroep nog niet helemaal bepaald hebt. Met zulke advertenties zorg je ervoor dat je pagina eerder wordt gevonden als mensen zoeken naar een product of dienst wat jouw bedrijf aanbiedt. Op zo’n moment komt jouw website dan hoger in de zoekresultaten, of misschien komt de website wel bij de aanbevolen websites te staan. Dat heeft een groot effect op het bereik wat je hebt, je komt namelijk op deze manier precies de mensen tegen die interesse zouden kunnen hebben in jouw bedrijf en wat je maakt. 

Inzicht in je statistieken

Naast dat vergroten van je bereik is een voordeel van adverteren op Google ook dat je duidelijk inzicht hebt in je statistieken. Hoeveel mensen klikken er op de link, en hoeveel mensen kopen naar aanleiding van die link ook daadwerkelijk iets van je? Zit er groei in, of juist daling? Dat kan je een hoop leren over je eigen strategie, die je naargelang bij kan sturen, bij kan schaven en blijven verbeteren. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *