Een KPI dashboard laten maken

KPI dashboard

Wil je een KPI dashboard laten maken? Dit kan handig zijn als je wilt weten op welke punten jouw bedrijf het goed doet en waar nog ruimte voor verbetering is. De letters KPI staan voor de Engelse term Key Performance Indicators. Je kunt hierbij denken aan verschillende factoren, die sterk afhankelijk zijn van de bedrijfstak waarin je werkt. Een Key Performance Indicator van een webshop kan bijvoorbeeld de conversie-ratio zijn. Hoeveel weergaven zetten zich om in verkoop? Terwijl dit bij een reclamebureau juist de weergaven zelf kunnen zijn of het aantal opdrachtgevers uit de doelgroep, die de website maandelijks bezoeken.

Het nut van een KPI dashboard

Als je een bedrijf hebt, ben je constant bezig met het verbeteren van je proces. Een bedrijf staat nooit stil en er is altijd ruimte voor verbetering. Door een KPI dashboard te maken, krijg je een beter inzicht in de do’s en don’ts. Wat werkt in jouw bedrijfstak en wat niet? Spendeer je veel geld aan reclame, maar wordt dit niet omgezet in verkoop? Dan is dit geen slimme besteding. Investeer je veel tijd aan je sociale media strategie, maar werf je uiteindelijk alleen klanten op evenementen? Dan is het tijd om je rooster om te gooien. Een KPI dashboard vertelt je over de te volgen strategie.

Hulp bij het maken van een KPI dashboard

Je kunt natuurlijk zelf een KPI dashboard maken, maar als je budget het toelaat, is de hulp van een expert altijd fijn. Een professional heeft ervaring, kent meer indicatoren en werkt sneller. Gelukkig kun je online verschillende experts vinden, die je kunnen helpen met jouw KPI-dashboard om je Key Performance Indicators duidelijk te krijgen. Een KPI dashboard is een investering in de groei van jouw onderneming en een slimme stap op weg naar succes. Check wel altijd eerst de reviews voor je met een bedrijf in zee gaat, zodat je zeker weet dat je zaken doet met een betrouwbare partij.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *